Students are encouraged to draw on the tutoring and consulting services of the University Orientation Centre (COR) in learning successful study methods tailored to their degree programs, and preparation for individual exams. The COR and its tutors serve as a point of contact and support, remaining available throughout the student’s course of studies.
In addition to using the tutoring service, students can also become tutors themselves by taking part in the calls for assignments published on the website.

Per una corretta informazione e un adeguato orientamento degli studenti, (in particolare le matricole) dei corsi di laurea attivati dal Dipartimento di Giurisprudenza, si organizzano INCONTRI ONLINE con la tutor di Dipartimento
The project for Tutoring Orientation Plans, which falls within the national framework of the Vocational Academics in Law Enhancement project (POT 2017/2018 - VALE), is renewed for the years 2020 and 2021. The project provides for student tutoring and guidance services, including in preparation for the more difficult exams of the various program years.
Studenti con disabilità, disturbi dell'apprendimento e contrasto alla dispersione accademica
Per gli studenti interessati è stato attivato un servizio di tutorato dedicato per gli studenti con disabilità e disturbi specifici dell’apprendimento, e per le azioni di contrasto alla dispersione accademica (per gli studenti a rischio abbandono o con difficoltà negli esami).
I tutor di riferimento, che gli interessati possono contattare, sono:
Silvia Foiani (silvia.foiani01@universitadipavia.it)
Christian Garzero (christian.garzero01@universitadipavia.it)
Voglio stare in Unipv
"Voglio stare in Unipv" è un progetto di supporto rivolto agli studenti che vogliono recuperare eventuali ritardi di carriera.
Tramite un contatto diretto con il docente referente del tuo corso di studi, potrai conoscere tutti i servizi che l’Ateneo, in collaborazioni con i Collegi, offre per recuperare eventuali ritardi di carriera.
Each first-year student is assigned a reference lecturer who will remain with them until graduation, available during specified office hours to discuss the progress of their studies, report any difficulties and ask for advice. The relationships established are intended to be informal, non-bureaucratic, and geared to providing practical orientation and guidance.
Before the end of October at the latest, the Departmental Education Service will inform the new students of their reference lecturer, who will invite them to a first meeting.